Пробив на водна палата-Транспортен възел на две нива за връзка на бул. Цар Борис ІІІ Обединител и бул. Марица-юг

Новини по проекта:

……………………………………………………………………………………………………………………….

На 16.06.2014 г. със символична първа копка кметът на Пловдив инж. Иван Тотев и заместник-кметът инж. Димитър Кацарски дадоха старт за изграждането на кръгово кръстовище до Водната палата.

Разработеният технически проект е с две фази на изпълнение. Първата от тях предвижда изграждането на кръговото, което ще даде възможност за реално обследване на автомобилния поток и преценка за необходимостта от реализацията на втория етап.

С кръговото се освобождава движението по „Марица-юг”, същевременно осигурявайки доброто преминаване по „Цар Борис ІІІ Обединител” с трилентово движение в зоната на кръстовището.

В обхвата на проекта на стойност около 900 хил. лв. се включва преасфалтирането на „Цар Борис ІІІ Обединител” от моста до кръстовището на Баня „Старинна”, както и реконструкция на тротоарните настилки от двете страни на булеварда. Предстои демонтажът на рекламни съоръжения, така че да се открие гледката към Старинен Пловдив и Небет тепе.

Реконструкцията започва с дейности в зоната около бившата сграда на ТЕЛК на ул. „Четвърти януари”, която ще придобие доста по-различен от досегашния вид.

От транспортна гледна точка е важно да се прехвърли колкото се може повече трафик от бул. „Шести септември” към „Марица-юг”, така че да се осигури безконфликтна връзка между източната и западната част на града без светофарни уредби.

След тротоарите, изпълнението на проекта продължава с поетапното преасфалтиране на източното и западното платно, като е създадена временна организация на движението.

16 votes, average: 3,63 out of 516 votes, average: 3,63 out of 516 votes, average: 3,63 out of 516 votes, average: 3,63 out of 516 votes, average: 3,63 out of 5 (16 гласувания, средно: 3,63 от 5)
За да гласувате трябва да сте логнат потребител.
Loading ... Loading ...

24 Коментари

  1. ЗА кръгово без пробив.

  2. Кръгово е и по-лесно испълнимо и по-евтино за свитият бюджет на града ни.

  3. И аз съм за кръгово без пробив, до бъдещо построяване на нов мост.
    Снимка 4 показва регулирането на кръговото и ми се струва, че би било доста рисково, защото е както кръговото на бул. Васил Априлов с ул. Любен Каравелов, но там има къде да изчакаш, когато завиваш към Каравелов, а тук няма.

    При бъдещ ляв завой на идващите от моста трябва да пропуснат навлизащите в кръговото от семинарията, което на практика би блокирало кръговото, а и в момента ситуацията с предимствата е сходна.

    За да не стават тапи по моста, може да се помисли повече върху предимствата. Може да се избере вариант само с един влизащ път с предимство, например идващите от моста и тези в кръговото да са с предимство, без тези пресичащите пътя на влизащите в кръговото от моста.

  4. Разбира се ,че кръгово без да се пробива

  5. Кръгово без пробив.

  6. За кръгово без пробив. Но ако има,пробивът би трябвало да е обратен тъй-като голямото движение е там.

  7. Аз също съм “за” кръгово, без пробив, тъй като движението по бул. “Марица-юг” в тази отсечка е по-малко натоварено от това по бул. “Цар Борис Трети Обединител” и пробив не е наложителен, според мен дори е излишен.

  8. РЕШЕНИЕТО Е НОВ МОСТ, ДОТОГАВА ЕДНО ОБИКНОВЕННО КРЪГОВО ВЪТРЕ С ПРЕДИМСТВО, ВСИЧКО ДРУГО ЩЕ СА ПАРИ ХВЪРЛЕНИ НА ВЯТЪРА, А НЕ СЛЕД ДЪЛГО ЩЕ ТРЯБВА ДА СЪБАРЯТ СЕГАШНАТА ВРЪЗКА. Относно горния коментар ще кажа че е по-малко натоварен, защото в момента го има този проблем , отпуши ли се натовареността му ще скочи.

  9. Ако се направи кръгово с пробив и се махнат паветата от бул.Марица много хора ще използват този булевард вместо 6-ти септември.

    • А ако успеят да разширят Марица Север, ще е още по-добре. В момента там на места става направо еднопосочно заради паркирали автомобили. Мисля, че има достатъчно свободно място за разширение като се запазят голяма част от сегашните зелени площи.

  10. Няма никаква полза от кръгово! Защо на Руски няма кръгово, защо на В.Априлов също няма ?? Виждаме много добре колко катастрофи стават заради недобрата преценка на шофьорите!!

  11. Бул. Васил Априлов има 1 кръгово, бул. Руски също има едно псевдо кръгово, което е издължено, и поради тази причина не прилича много и са регулирани с предимство на булеварда!

    - Васил Априлов с Любен Каравелов
    - Руски с Преслав/Данаил Николаев

    В проекта е заложено предимствата да са бул. Цар Борис III Обединител, което би довело до пълното взаимно блокиране на кръговото от завиващите наляво.

    Ако се гледат знаците няма да има проблеми, но винаги има някой, който минава на магия

    • Имах предвид за мостовете покрай Марица, че на въпросните два булеварда няма кръгови и всичко е страхотно. Пределно ясно е, че няма място да стане както покрай Васил Априлов с такива големи ръкави, но Руски-Марица е добре конструирано с двете нива!
      И още нещо – в много малко страни кръговите са със знаци и с предимства на един булевард спрямо друг. Вижте в Англия как са, влизаш в кръгово и си с предимство па ако ще и цял ден да се въртиш – не са по-глупави от нас и на места улиците им не позволяват да се направят широки като нашите заради отдавна ситуирани сгради и хипер тясно тротоарче…

  12. Вече одавна е измислено напълно работещо решение за подобен булевард и конкретния пример е моста на “Гирджика”. Нобходима разлика биха били малко по-широки така наречените подстъпи,ръкави от и към бул.Марица както и образувалите се под моста тунелчета,за да се улесни завиването стига да има достъчно място разбира се! Съоражението го има от много години и работи почти идеално дори в сегашния си вариант. Така че не откривайте наново топлата вода а се научете да я използвате по-ефективно!!! Поздрави на тези кито се борят за подобряване града ни.

    • да, Герджика може би не е много добър пример заради лошата видимост, но моста на ВИХВП/УХТ/ там има перфектна видимост,. Това би бил чудесен вариант, но при изграждане на нов мост, а до тогава едно евтино решение би било такова кръгово. Даже не знам до колко е допустимо, но може да се направи и съвсем символично. Една кашпа, малко маркировка и няколко знака и ще се види дали въобще има нужда от такава временна връзка. Аз лично бих минавал оттам.

    • В сегашния вид ползването ефективно е малко илюзия за тези, които искат да преминат по Марица и да продължат напред пак по Марица!
      Второто лошо нещо е идеята е да завиеш идвайки от тунела и да направиш ляв завой по Марица. На моменти в тежки задръствания е лесно, все някой ще се излъже да те пусне, ама в по-леки часове там се кара с вииииииисоки скорости и е СУПЕР целателно общината да постави една камерка малко да се озаптят рейсърите. Там просто няма завиване и вероятността някой да те отнесе е огромна. Ходи доказвай, че някой кретен се е движил с 80+ км/ч и преценката ти е била правилна, че имаш време да преминеш!
      Герджика наистина е най-добрия вариант на пресичане на Марица.

  13. Приветствам ремонтите в града ни и дано да продължават с по-голям размах и темпове, но този проект за мен НЕ Е ДОБЪР! Кръгово на ИЗХОД/ВХОД на МОСТ е абсурдно! Представете си задръстване, тапа и натрупване на коли ВЪРХУ моста !?!?

  14. Рещението, макар и скъпо е само едно – две нива !!!

    • Спор няма, булевардите трябва да се разминат на две нива. Въпросът е обаче кога, и дали е целесъобразно да се дълбае подлез на бул. Марица Юг, когато в бъдеще ще се строи по-висок панаирен мост до нивата на другите мостове.

      Към момента това временно решение е най-доброто, което може да има. Дали ще стават задръствания по моста, ами може да има, но то и сега има, така че зависи от начина на регулиране на това кръговото. Идващите от моста и правещи ляв завой към Водната палата ще минават по-бързо, а сега те най-често стоят на моста.

      Линк към гугъл карта и още един изглед, но отгоре . Две кръгови непосредствено преди и след мост на р. Марица при Пазарджик, разстояние между тях 350 метра. Така че няма да е нещо необичайно

  15. От проекта не се вижда дали е помислено за велосипедистите. Ще е жалко нов проект да не включва алея за велосипедисти.

    • Доколкото четох, велосипедистите ще минават през подлеза и май е това.

      Интересна е идеята за велосипедна алея в коритото на реката, което би било най-бързата безконфликтна алея изток-запад. Вярно, не е по този проект, но би било страхотно да се реализира.

  16. Евала, работи се! Мисли се!

    Чак не е за вярване!

  17. Първи впечатления от направения полукръг:

    Преминаването през кръговото ще е затруднено. Външната лента е неизползваема. Реално готовата част от кръговото е с 1 лента.

    От Водната палата към моста е невъзможно да се направи завой, без колата да навлезе напълно във вътрешната лента.

    По бул. “Цар Борис III – Обединител” следването на външната лента за движение към моста е затруднено. Вярно, все още няма маркировка, но определено си е неприятно.

Изпрати коментар