Реконструкция и разширение на бул.”Васил Априлов” в участъка от кръстовище Централна гара до бул.”Шести септември”

Новини по проекта:

24.10.2016: Кметът Иван Тотев откри обновения булевард „Васил Априлов“

19.09.2016 г.: Започва асфалтиране по бул. „Васил Априлов“, активно се работи и по „Гладстон“

22.08.2016г.: Активно се работи по реализирането на уличните ремонти в Пловдив

06.06.2016: Булевард „Васил Априлов“ става вътрешноградска магистрала, отвориха за движение първия реконструиран участък

01.06.2016: Последни дейности от реконструкцията на първия участък от булевард „Васил Априлов“

26.05.2016: Предстои полагането на последния слой асфалт на булевард „Васил Априлов“

03.05.2016: „Коматевско шосе“ пред старт, дъждът забавя маркировката и „Васил Априлов“

30.03.2016: Кметът Иван Тотев инспектира реконструкцията на бул. „Васил Априлов“

01.02.2016: Разкриха археологически артефакти при реконструкцията на бул. „Васил Априлов“

03.12.2015: Кметът Иван Тотев инспектира строителството на булевард „Васил Априлов“

07.09.2015: Премахват паважа по бул. „Васил Априлов“ и „Коматевско шосе“

31.03.2015: Община Пловдив обяви обществената поръчка за реконструкцията на бул. „Васил Априлов“

07.05.2014: Общината със строително разрешение за бул. „Васил Априлов”

08.10.2013: Кметът и депутати поискаха държавно финансиране за бул. „Васил Априлов“

……………………………………………………………………………………………………………………………….

СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ:

В участъка от бул. „Шести септември” до кръстовище с бул. „Пещерско шосе”:

  • Улично платно 12,0м.;
  • Тротоари по 4.0м;

В участъка от бул. „Пещерско шосе” до кръстовище с ул. „Любен Каравелов”:

  • Улично платно 12,0м.;
  • Тротоари 4.0м и 8,0м.;

В участъка от ул. „Любен Каравелов” до кръгово кръстовище при Централна гара:

  • Улично платно 12,0м.;
  • Тротоари 3,0-4.0м и 5,0-8,0м.;

Бул. „Васил Априлов” от бул. „Шести септември” в северна посока на гр. Пловдив е изпълнен с две улични платна по 3 ленти и средна разделителна ивица.

ПРОЕКТНО РЕШЕНИЕ:

От проектантския екип е предложен нулев етап. От Централна гара до до бул. „Пещерско шосе” нулевият съвпада с крайния етап, тъй като не е възможно разширение поради наситеното застрояване. За участъка от бул. „Пещерско шосе” до бул. „Шести септември” едното платно се изпълнява като нулев етап, но с такова проектно решение, така че да позволява доразвиване без разрушаване в следващия етап.

Крайният етап от бул. „Пещерско шосе” до бул. „Шести септември” е с 2 улични платна с по 3 бр. ленти по 3,50м. и голяма средна разделителна ивица, като продължение на вече изградения в северна посока булевард. В кръстовището, светофарно урегулирано с бул. „Шести септември” е предвидена самостоятелна лента за дясно завиване посока Централна гара. Предвидените паркоместа в участъка с трилентови платна са предвидени на всички места, където това е възможно. Има достатъчна ширина на велоалеята и на тротоарите. Пазят се ценните дървесни видове, както е по задание. При кръстовището с бул. „Свобода” отново има предвидена отделна лента за дясно завиване в посока Запад. Кръстовището с бул. „Пещерско шосе” не е ситуирано спрямо утвърдената регулация. Улица „Люлебургас” се отваря в зоната на пристрояване на кръстовището.

Представен е и втори вариант на кръстовището на бул. „Шести септември” с бул. „Васил Априлов” – кръгово кръстовище.

В участъка от бул. „Пещерско шосе” до Централна гара габаритът съответства на ІІІ Б клас улица. По две ленти в посока, обща ширина на уличната настилка 14,0м., без средна разделителна ивица.

Автобусните спирки са или в специални джобове или на уличното платно.

Такава голяма пътна реконструкция в Пловдив не е правена от години, а самият булевард не е ремонтиран откакто е изграден през 1965-1966 година. Само за година участъкът от Централна гара до улица “Войнишка слава” е изцяло преобразен. Нови са водопроводът, топлопроводът, тротоарите и велоалеята, уличното осветление и светофарите с LED лампи, изградени са преградни пана, монтирани са нови пътни знаци.

11 votes, average: 4,55 out of 511 votes, average: 4,55 out of 511 votes, average: 4,55 out of 511 votes, average: 4,55 out of 511 votes, average: 4,55 out of 5 (11 гласувания, средно: 4,55 от 5)
За да гласувате трябва да сте логнат потребител.
Loading ... Loading ...

26 Коментари

  1. Хубав проект

  2. Много добър проект!

  3. Моля задължително изберете варианта с кръгово на 6-ти Септември. На кръстовището има достатъчно незастроена площ за да се осъществи този вариант. Така ще отпуши трафика във всички посоки, а и връзката към ул. Младежка е много добра идея.

    • Не смятам, че кръговото ще отпуши трафика. Едни от най-големите задръствания в Пловдив са именно на кръгово кръстовище – на Панаира. Това изобщо не е добър вариант. Ако е със светофар имаш шанс да хванеш зелено, особено сега, като се въведе интелигентната система за контрол на светофарите, която ще осигури зелени вълни и така трафикът ще мина много по-безпрепятствено. Докато при кръгово кръстовище при всички положения трябва да спреш, да се огледаш и евентуално ако няма коли (а там няма да има такъв вариант) да преминеш. Да не говорим, че едни от най-тежките инциденти стават именно на кръгови движения. Това е вече се отнася повече за качеството на шофьорските курсове, но фактът си е факт – повечето шофьори преминават кръговите кръстовища “на магия” и създават огромни опасности за останалите шофьори, както и за пешеходците и колоездачите. Затова смятам, че кръговото не е добър вариант.

      • Приятелю, в голяма грешка си, ако на Панаира махнат кръговото и сложат светофар, задръстванията ще са МНОГО по-големи, реално кръготово има много по-голяма пропусквателна способност, реално са и по-малко рискови, просто сравняваш 2 кръстовища който нямат нищо общо :)

        • A ти си в още по-голяма грешка ! Отиди в Асеновград, там трафикът е много по-малък и виж как се задъхват с тези кръгови. Преди със светофари беше по-добре, и пешеходци, и колони с предимство имаха спиране! А сега знаеш ли какво е ? Всички се юрнали на разходки и няма минаване на кръговото, влачат се като влакче безкрай…

          А задавал ли си си въпроса на два равностойни булеварда например светофара на тунела какво би станало ако има кръгово? Няма минаване и мноооого мноооого ПТП-та. Трябват светофари и камери за минаване на червено. Вярно, пари струват тези камери, ама ще си избият за нула време парите и ще направят по-сигурно пътуването в града!

    • Съгласен съм с Toncho Milenov, че кръгово движение няма да е удачен вариянт. По-добре е светофари с контрол на трафика. Казвам го като шофьор и пешеходец. На големи булеварди, където трафика през по-голямата част на деня е голям от всички посоки, по-добре е да има светофари. Наистина кръговото на Панаира създава повече проблеми отколкото да улеснява, да не говорим за пешеходците, които са решили да минат от там. Пешеходните пътеки почти винаги са заети от чакащи да се освободи някаква макар и малка дупка в движението за да влезнат в кръговото. Там предпоставки за ПТП има много повече от колкото при регулиране със светофари. Кръговото движение е подходящо за кръстовиша като това на бул.Васил Априлов и бул.Любен Каравелов където трафика е предимно по бул.Васил Априлов и движещите се по него са с предимство.

  4. Основното предимство на кръговото кръстовище
    се усеща в ненатоварен трафик.
    В час “пик” пропускателната способност е изчерпана
    за всички видове кръстовища.
    Друг е въпроса, че кръговото движение
    изисква култура и толерантност –
    излизаш с десен мигач от външната лента, простичко е.
    Относно този проект – повече от две ленти в кръга са
    предпоставка за хаотични пресичания и инциденти.
    Доказано е, че три ленти не повишават пропускателната способност.

  5. Обикновено кръстовище с двойка светофари – обикновен + секция за надясно и светофар за ляв завой, ето и как биха светили най-ефективно според мен

    - зелено по Васил Априлов във всички посоки
    - червено по Васил Априлов за направо и надясно,
    зелено по Васил Априлов за наляво
    зелено по 6-ти септември за надясно
    - зелено по 6-ти септември във всички посоки

    С малко повече желание, може да се реализира още сега, и да се тества дали би бил удачен вариант за постоянно

    В посока гарата ми прави впечатление, че много малки улички излизат директно на булеварда, което ми изглежда странно за булевард с 3 ленти.
    Чертежи на проекта в медиите

  6. Кръгово, защото от трафик на Сточна гара виждам как винаги има задръстване на идване от Мебелна, така ще е и на В Априлов със светофар. Кръговите в Тракия и на Панаира ми харесват – лесни и порсто правила, а вече ако има малоумници и хора с купени книжки, те всякакси ще направят белята.

    • Ти пък къде отиде да сравняваш Тракия с широк център ??? В Тракия има три ленти в посока, бате! Там и кръстовища със знак стоп и знак път с предимство да са пак няма да има задръстване и няма да има нужда от регулиране на пътен поток!

  7. Около триумфалната арка в париж има кръгово и още много примери бих дал, а за капацитета на кръговото ще кажа че е въпрос на големина, която в случая не е проблем от наличното място. Има кръгови в света с по няколко булеварда вливащите се в тях. Стига с тия сфетофари!!!

  8. Аз живея на Младежка и искам да Ви кажа, че никой мой познат или съсед не иска да се отваря улицата към булеварда. Пред общината играят толкова много деца, че все някое ще изкочи на улицата. И как да обясниш на едно дете, че вече минават коли по тази улица, като то цял живот е било спокойно да пресича ? А за кръговото мисля, че е ПО-добре да се направи на Макдоналдс до ВСИ и най-вече на СТОЧНА ГАРА !

  9. Няма спор,че е належаща реконструкцията на това и на много други кръстовища.Нека да се избере най удачния вариант за всички участници в движението , включая и велосипедистите.Те ще стават все повече,но те заедно с възрастните хора трябва да се научат да спазват правилата както всички останали и че не са безнаказни.Напоследък виждаме все по често движещи се велопедисти от ляво на пътя,срещу движението,разчитайки на опита на водачите. Аз смятам,че кръговото е много по безопасно за всички,защото с предимство са само намиращите се в кръга,не може да се развива голяма скорост, успоредно с това пешеходците могат да пресичат по зебрата,защото водачите изчакват намиращите се в кръга автомобили и пешеходците преминават спокойно Недостатъците на светофарната уредба са; по време на зелената светлина водачите се движат със скорост повече от 70 км в час,старайки се да преминат по-бързо,престрояват се неправилно като се изпреварват неправилно от дясно на кръстовището,продължават да се движат при червен светофар,разчитайки на закъснението за включване на зелената светлина в другата посока Статистиката показва,че ПТП са по малко при налично кръгово движение

  10. Подкрепям Ivan изцяло, всички,които живеем в района сме против включването на ул.”Младежка” в движението, помислете за премахването й от проекта,защото съм сигурна,че всички в квартала биха се подписали в една подписка против това. Според мен дори сега трябва да се ограничи движението на коли по “Младежка”.

    • Браво .
      Идеята е много добра ,подкрепям напълно проекта за кръгово движение ,но може би ул. Младежка наистина трябва да остане затворена.
      Аз също съм жител от този район ,тази улица се е обособила като едно спокойно място за майки с деца ,баби и дядовци пазаруващи на спокойствие (за сега) ,но ако се отпуши Младежка към кръговото ,ще стане доста не-комфотно за шсички от квартала .
      Относно кръговото ,няма съмнение че то е правилният вариант,отдавна то се е доказало в развитите градове,сфетофарите нямат очакваният ефект,европейците отдавна са го разбрали.

      • Добре разбирам всички живеещи в този район, нормално е да искате да остане спокойно там където живеете, но все пак, помислете ако във всички райони хората искат улиците да останат затворени, за да им е по-спокойно, къде ще се движат автомобилите в града ;)

        Честно казано и аз искам да затворят улиците около нас да не се движат коли :)

  11. Това е най-ниско бюджетния вариант ! Естествено , че кръговото движение, макар и малко по-скъпо е за предпочитане ( по-малко конфликтни точки , саморегулиращо се, позволява удобно обръщане на посоката на движение ,а при 3 ленти има достатъчна пропускливост за този трафик и в „пика”.) Разбира се в час ”пик” и Господ да слезе , няма да се оправи с малоумните шофьори , а пешеходците просто нямат работа отгоре ( по света има подлези на далеч по-малки кръстовища ) . Бул . В. Априлов е стратегическа артерия (нашето Цариградско шосе), и трябваше да бъде бъде градска магистрала ІІ клас до бул. Пещерско шосе или поне до ул. Свобода , а от там до гарата улица клас ІІІ А (с по 3 платна и поне 3м. разделителна ивица ) Още по социализма бяха започнали отчуждителните процедури до ул. Севастопол , а от ляво в посока гарата не се позволяваше да се строи , но после някой собственици си върнаха имотите и стана кочина (стихийното развитие на капитализма и необмисленото строителство в първите години, сринаха тези идеи ). Сега ни предлагат един жалък компромис ! Няма пари за отчуждение на имоти и с този проект, забиват града ни за деситилетия наред ! Не бива да се допуска тази тапа на участъка от бул. Пещерско шосе до гарата , в който се преминава от 3 лентово в 2 лентово движение на всяко платно ( пропускливостта се определя от най-слабото звено и се забива цялото движение ), а едната лента се ползва за паркиране от вечните нарушители . Поне да бяха предвидели и още една специална дясна лента за завиване към бул. 6-ти септември към ІІ-ро ДКЦ и по голям паркинг там, както и BUS лента до спирката пред ДКЦ и към моста пред аптеката до ресторант ”Стадиона” ( там има много празни площи и това позволява) Като се прави нещо и се дават маса пари , да се прави като хората по света ! Мъчно ми е за Филибето – град със затихващи функции, личи си още при проектирането на бъдещето ни , че не се предвижда да се развиваме ! Жалко , нали ?!

  12. да най-голямата грешка е да се отвори младежка,децата преминават без дори да се оглеждат,а за кръговото не съм сигурна, че колите ще пускат пешеходците да минават а там заради поликлиниката има много такива,дори сега не спират като видят човека на пешеходните пътеки на 6ти септември посока прелеза.Веднъж даже с количка пресичах и в средата на платното когато стигнах, една “мадама” с мерцедес не спря а направо тръгна да ме заобикаля и при разминаването даже ме напсува(ясно е че горката няма деца).

    • Трябва да се знае, че съществуват ДВА вида пешеходни пътеки.
      тип 1. Зебра
      тип 2. Обикновена

      при тип “Зебра” пешеходците има предимство пред автомобилите
      при Обикновен тип пешеходна пътека /маркирана само с квадрати/ предимство има пешеходецът, НО САМО пред завиващите надясно.

      На това кръстовище пешеходната пътека е обикновена, така че преминавайте с повишено внимание.

  13. Аз също живея в квартала. Според мен, а и не само, кръговото кръстовище е безумна глупост. Не гледайте на града и улиците като приоритет единствено и само за шофьорите! В квартала живеят предимно възрастни хора. Вярвайте МНОГО са. Имайки пред вид културата на днешните шофьори, смятате ли че някой от тези хора ще може да стигне било до поликлиниката, било до пазара??? Няма начин! Това е едно от най- оживените крътовища не само за автомобилите. Прави са и тези, които споменаха децата. Отвори ли се Младежка, прословутата градинка с катерушки пред Областната управа ще опустее. Никоя майка няма да отиде там. Шофьорите и сега фучат като бесни по тази улица.

  14. На мнение съм, че кръгово на Шести септември/Васил Априлов е възможно най-голямата глупост. С този трафик на пешеходци просто е невъзможно идеята да работи. Един шофьор да спре на пешеходец от вътрешната страна на кръговото и верижната катастрофа е факт.
    Аз всяка вечер в час пик минавам по маршрута Коматевски възел – Централна гара – Сточна гара – ВСИ. Това е най-бързия и изключително добре синхронизиран откъм времетраене на сфетофарите маршрут в града. Щом там може, явно може навсякъде. Въпрос на желание и интерес е.

  15. Защо улица “Младежка” е показана и на двата варианта като път за автомобили, при положение че по ОУП тя е пешеходна зона?

  16. Предлагам да организираме подписка СРЕЩУ отварянето на ул. Младежка. Районът е обособен като спокойно място за живеене, с детска площадка и голям поток от пешеходци. С отварянето на улицата ще бъдат постигнати повече негативи отколкото ползи. Също така самото отваряне е почти безмислено, като се има предвид близостта на улицата с бул. 6-ти Септември.

Изпрати коментар