Изграждане на спирки на масовия градски транспорт

 

 

Новини към проекта:

Нова цветна карта с мрежата на градския транспорт

Цветна карта, включваща цялата мрежа на градския транспорт в Пловдив, с размери 1,20 на 1,20 метра, предстои да бъде монтирана върху модулите на 314 автобусни спирки в града.

Изработената от устойчив материал цветна двуезична карта ще съдържа освен маршрутите на автобусните линии, по-важните забележителности на Пловдив и кратка информация как да се стигне до тях.

Отделно, при изпълнението на транспортния проект в частта му за електронното таксуване, по спирките ще бъдат поставени електронни табла, които да показват разписанието на автобусите и точността до секунди на тяхното пристигане.

Част от политиката на Община Пловдив за улеснение на пловдивчани и гостите на града е и поставянето на нови указателни табели.

Голям размер на картата може да видите ТУК

…………………………………………………………………………………………………………………

На 06.11.2012 г. с изпълнителния директор на „Булгартабак Трейдинг“ АД Борис Захариев бе подписан анекс към договора за концесията на спирките от масовия градски транспорт. В него е заложено не само да бъдат изградени модерни спирки, но и от началото на 2013 г. за първи път общината да получава предвидената в договора концесионна вноска в размер на 71 хил. евро годишно. Изграждането на спирките на масовия градски транспорт на град Пловдив ще се извърши съгласно схеми за разполагане, одобрени на основание чл. 56, ал.2 от ЗУТ от Главния архитект на Община Пловдив. Всяка спирка се състои от търговска част /модул/, заслон за пътници и информационен панел. През настоящата година в Пловдив ще се появят първите, направени по европейски образец модули и павилиони по спирките. 314-те спирки, обект на концесията, трябва да са готови до две години. Освен заложените в концесията 40 павилиона, в анекса са предвидени още 50, като за всеки от тях концесионерът ще заплаща допълнително по 240 евро. Срокът на концесията е 20 години.

 

ТИПОВ спирконавес

Обекта е с правоъгълна форма с размери 1.52×4.21m и височина 2.72m. Поставя се на терена върху предварително монтирани метални фундаменти.

Спирконавеса е със стоманена конструкция, покрива е покрит със прозрачен плексиглас или поликарбонат с UV-защита, изпълнен във дъговидна форма. Обекта е отворен от пред, от към гърба и от едната страна е затворен с триплекс с дебелина 9mm, от другата страна със светещ, двустранен рекламно-информационен елемент. Спирката може да бъде изпълнена с рекламно-информационен елемент както от лявата си страна, така и от дясната. Предвидена е пейка със седалка от HPL и облегалка от стоманени или алуминиеви профили.

Предвидено е място на задната страна за информационни материали – например карта на града с автобусните линии, както и дървена ръкохратка от страната на затварянето с триплекс за удобство на пътниците.

Предвиждат се водобрани от двете дълги страни на навеса за отвеждане на дъждовната вода в страни.

Предвижда се подмяна на тротоарната настилка в зоната на спирката.

5 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 5 (5 гласувания, средно: 5,00 от 5)
За да гласувате трябва да сте логнат потребител.
Loading ... Loading ...

21 Коментари

  1. всичко това е много добре замислено,но сложете голяма карта на града на спирката. и спирката да е означена на накартата както и всички маршрути на автобусите които преминават и накъде отиват.

  2. Предвижда ли се поставянето на повече от един (или един по-голям) модул на по-натоварените спирки?

  3. Днес дори беше положен и новия асфалт на Гладстон! Спирките изглеждат много добре само не знам при дъжд с вятър дали няма да има много мокри хорица чакащи градския транспорт ?

  4. A moze li da premahnete vsi4ki reklami za cigari ot snimkite.
    Gradskia transport se ispolsva do goljama 4ast ot u4enici i njama da e losho, ako sabranite i po spirkite da se pravi reklama na cigari.

  5. Да, ако може да се забрани облепването на спирките с некролози, реклами, обяви, постери и други подобни.
    Също така няма да е зле до всеки навес да се засадят по едно-две дръвчета от страни за сянка, тъй като с тези прозрачни стени и покрив през лятото се получава парников ефект. До всички спирки ИМА място за дръвчета.

  6. Много се радвам на смяната на спирките, всичко е с еднаква визия и много добре направено. Дано обаче ги завършат, тъй като след монтаж почти на всякъде стърчат плочките около монтираната нова спирка..

  7. http://gorichka.bg/s-inteligentno-ulichno-osvetlenie-pestim-energiya-i-vredni-emisii/

    Ето как при желание и малко допълнителна инвестиция могат да се намалят разходите за електричество за осветяване на всички спирки!

  8. Отговорете на тези въпроси:
    1. Кога ще има карти с данни за това къде се намираш по спирките?
    2. Кои спирки влизат в концесионния договор, кои са направени до момента и кои предстои да бъдат?
    3. Какво се случва с големите спирки, като тази пред Тримонциум?
    4. Какво ще направи общината с окаяните спирки, невлизащи в концесията, като например спирка с N291

    Благодаря!

  9. Първо трябва да се оправи разписанието на целия градски транспорт. Не е нормално един от най-големите градове, в който учат толкова мн студенти и има толкова млади хора, да няма редовен градски транспорт поне до 23 часа. Да не говорим за събота и неделя, където може да си висиш по спирките.

  10. Нова цветна карта с мрежата на градския транспорт — автобуси 44 и 99 не минават през централна гара!

  11. Много добра инициатива, но градският транспорт има хроничен проблем, който не се решава със нови спиркови навеси. Един от тях е, че след 22ч няма градски транспорт. След като имате претенции за Европейска столица на културата, смятам, че трябва да има транспорт до 0 часа. Другият проблем е липсата на електротранспорт. Грехота е жиците да висят и с времето да изчезват, късат, повреждат, а общината да нехае и да не се възползва от изградената инфраструктура, да пусне тролеи! Как да се изчисти въздуха, като само автобуси се влачат, повечето от които са като Кремиковци…

  12. Някои спирки на картата не съществуват.

  13. Грешки в изписванията на номера,маршрути,наименования, превод …

    - Трябва да се проверят отново маршрутите на линиите и обозначенията им по маршрута.Примерно на Централна ЖП гара са изписани линии 9,11,21,27,44,99 вместо линии 12,16,17,24,29,116,222.

    - Написано е Futball Stadium “Lokomotiv”, вместо Football Stadium, макар че най-уместно е просто “Lokomotiv” Stadium. Стадион Христо Ботев пък е преведен като Stadion “Hristo Botev”, вместо “Hristo Botev” Stadium.

    Външен вид:

    - Формата на обозначенията на линиите и на спирките трябва да са различни,а не и двете в кръгла форма, защото трудно се различават.

    - Трябва да има контраст между цветовете на номерата на линиите и фона им, примерно линия 9 е изписана с бял цвят на жълт фон и трудно се различава.

    - Маршрутите на линиите са много претрупани и трудно се проследяват. По-добре е улиците и булевардите по които се движат линиите на градския транспорт да са обозначени с единен цвят, а номерата на линиите да са изброени по тях както е примерно по бул. “Цар Борис III
    Обединител”.

    - Обозначенията за ЖП гари и автогари трудно се различават едни от други и са много малки. Поне Централна ЖП гара трябва ясно да се откроява.

    ЖП гара “Тракия” не е наименована.

    Пловдив стои недоизписан в квадрант C1.

    • Добре ще е и допълнително да се сложат разписания на линиите минаващи през съответната спирка както и оставащите спирки на линията и минути за които по разписание трябва да се стигне до тях.

      Ако, както бях написал, номерата на линиите са изброени по улиците, вместо да са цветни маршрути, при промяна на маршрута на линия може само да се залепят номерата на линията по новия маршрут и празни обозначения по стария. Така няма нужда цялата карта да бъде сменяна.

  14. Здравейте,
    Вземете пример от София – на всяка спирка има списък с имената на спирките по маршрута на линията и разписание през колко време се движат колите в делник и празник. Горещо препоръчвам да се поучим от Софийския опит!!!!
    Сега по спирките в Пловдив има изключително грозни и безполезни табели – номер на спирката( ?????), кои номера автобуси спират, две “рисунки” на автобус и тролейбус, и името на общината(????).

  15. Извинявам се, ако повтарям предишни коментари.
    1.Размерът на заслон за пътници трябва да бъде съобразен с натовареността на спирката.
    2.Заслоните да се считат за завършени след като завърши ремонта на настилката.
    3.Търговският модул да бъде монтиран така, че пътниците от заслона да виждат пристигащите автобуси. Няма логика при построен заслон пътниците да стоят на бордюра, за да чакат автобусите, както става на спирките на “Съединение” и още много други.
    4.Нужно е насаждането на култура на обслужване у шофьорите и кондукторите. Това трябва да го направят фирмите, а общината да го изисква и контролира.
    Особено внимание да се обърне на фирмата, която поддържа линия 66. Там още пътуват автобуси, които вероятно са взети от морга. По няколко пъти на ден аварират, не работи отоплението или климатикът, не се отварят или затварят врати. Наскоро публикувах във Фейсбук снимка и мнение за пътуването си в автобус номер РВ6778РТ. Той поне беше от новите, но екипът му цигански – и шофьорът и кондукторката. И с още една циганка проведоха гръмогласен разговор поне 15 минути. Толкова издържах и слязох от автобуса. През цялото време свиреше циганска музика на макс. Направих забележка на шофьора, въобще не ми обърна внимание. Може би не знае български.
    5.В някои автобуси има схема на маршрута и връзки с други линии. Това трябва да е задължително за всички автобуси.
    6.Разписанието на автобусите трябва да се спазва в интерес на извозване на пътниците, а не да се гони навъртане на километри.
    Много пъти пак по тая прословута линия 66, пристига автобус, тръгва и веднага спира следващият. Каква е ползата?

  16. Английският превод е под всякаква критика. На първо време може да премахнете кавичките, които не се използват при изписване на имена.

    Друго наложително нещо би било да се намалят номерата на спирките, които взимат значително място, и да се добавят още номера за линиите на автобусите. Основното нещо, което човек иска да види е с кой автобус може да стигне до определено място, а не номера на спирката, на която е в момента.

    Финално, сменете снимката на Капана с нещо по-свежо. Новата паважна настилка заслужава повече да бъде на картата, отколкото тухлената стена.

    Поздрави

  17. Забележителности /в жълто/ – доста объркани:
    - 4 /Римски стадион/ е поставен на мястото на Пощата.
    - 5 /Крепост, добре е да се добави “древна” или поне ” на Небет тепе”/ е поставен на мястото на Джумаята.
    - 6 /Базиликата/ е поставена на мястото на Небет Тепе.
    - 15 /Капана/ е поставен до Градската художествена галерия на Главната.
    - 18 /Стар град, със снимка на Хисар капия/ – не е маркиран въобще в Стария град и не успях да го намеря маркиран и другаде на картата.

    Смирненски:
    - АГ Селена и “Магнолия гардънс” на Пещерско са тотално сгрешени! Който е правил картата в тази част не е бил там и дори не е използвал Гугъл и Гугъл Мапс.
    * АГ Селена е хубава, нова сграда, която обаче е с правоъгълна форма и погледната отгоре има площ колкото супермаркета от едната й страна и дори по-малка площ от затворения комплекс до нея, който не е отразен. Няма нищо общо като разположение дори с това, което е нарисувано на картата.
    *”Магнолия гардънс” е написано с букви, големи колкото на квартал Смирненски!!! Разположението е погрешно. На това място има три отделни затворени комплекси, дискотека, бензиностанция и други постройки. След едно просто търсене в Гугъл се вижда, че “Магнолия гардънс” е затворен комплекс с цифром 93 апартамента в него, а е обозначен на официалната карта на Пловдив със същите букви, както и кварталите, като към него се “анексират” и останалите сгради наблизо и това без да се споменава пълното несъответствие на разположението на сградите и улиците и в това каре.
    - “Пълмед” /на Пещерско/ е “изял” РЗИ-Пловдив /бившето ХЕИ/.
    - На ул. Перущица пред Мола е обозначен “Западен парк”. Всъщост половината от обозначеното място е застроен жилищен район.
    - Новоизградените улици и инфраструктура в карето: ул. Перущица, бул. Свобода, бул. Копривщица, бул. Пещерско шосе не са отразени.

  18. Само малка част от маршрута на линия 93 е отбелязан на тази карта http://www.plovdiv.bg/wp-content/uploads/2015/02/Plovdiv_Gr_Transp_Map_Lines_last_6.jpg.

  19. Здравейте,
    Картата създава впечатление, че някой се учи върху проекта, дайте я на професионалисти. Конкретно: Пълно разминаване между местоположение, туристически обект и снимка /забележителностите в жълто/: – 4 /Римски стадион/ е поставен на мястото на Пощата.
    № 5, което е АК “Небет тепе” е поставена на мястото на Римски стадион.
    № 6 Раннохристиянската базиликата по снимката е поставена на мястото на Небет Тепе.Самата базилика изобщо не е отбелязана.
    № 15 /Капанът/-толкова важен обекта изобщо не е маркиран и е поставен на Голямата Главна.
    № 18 /Стар град, който се казва Археологически резерват “Старинен Пловдив” е със снимка на Хисар капия/ и не е маркиран ясно, да се обособи.
    Какво е това “Крепост”, името на обекта е Археологически комплекс “Небет тепе”?
    Природонаучен – се пише цяла дума, не с тире!
    Историческият музей не е ли важен или НБ “Иван Вазов”, че ги няма на картата?
    и т.н. иска си гледане, знания и работа.Да не говорим за графиките на обектите, просто срамота.
    Относно маркировката на транспортните линии – напълно нечетливо и неразбираемо. Дайте я на фирма “Тру норд”, виждала съм тяхната карта, много различна е. Община Пловдив трупа негативи с тази карта.

Изпрати коментар