Основен ремонт на бул.”Руски” в участъка от кръстовище Централна гара до бул.”Шести септември”

Цел на проекта

Подобряване на технико-икономическите характеристики на пътя  чрез модернизиране на пътната артерия и кръстовищата към нея, и ремонт на съществуващите пътни платна и съоръжения, с което се подобрява транспортното обслужване на населението и се повишава безопасността на движението. Направени са DCP и CBR тестове, използвани за намиране на еластичния модул на кота земна основна площадка.

Ремонтът не включва разширяване на сегашните габарити. Дърветата няма да се изсичат, тъй като те са паметник на градинското изкуство, зеленината ще се поддържа с капково напояване. В разделителната ивица ще бъде изградена велоалея и зона за почивка. Колоездачите ще използват две ленти по един метър, а пешеходците щеиамт на разположение алея,широка 1,3 метра. Подменя се пътната настилка, бордюрите, тротоарите, ново щее и цялото осветление.

Ремонтът е на стойност 6 975 401 лева. Строителните дейности се изпълняват на отделни участъци в едното платно, като през това време колите ще се движат в другото двупосочно.

Пред спирките ще има отводнителен улей запоемане на надлъжно течащата вода и отвеждане донай-близката дъджоприемна шахта. Това ще стане със специални бордюри с отвори в предната им част и улей във вътрешността. Пред пешеходните пътеки ще се използват покрити с решетка отводнителни улеи.

Серизони промени ще претърпи в подземната инфраструктура отсечката от Централна гара до улица “Данаил Николаев”. Значителна реконструкция предстои на водната иканализационната мрежа, кактои на други подземни комуникации.

Съществуващо положение

Булевард „Руски” от кръстовище Централна гара  до ул.”ген. Данаил Николаев” е с  две еднопосочни платна, с ширина на платната по 7 м, с ширина на тротоарите по 2,5 м, и разделителна ивица 10 м, с дървесни видове и улично осветление. Съществуващата настилка е паважна с два пласта асфалт. Пътната настилка е загубила експлоатационните си качества, наблюдават се пукнатини неравности и участъци с разрушено асфалтово покритие. При по-голямата част от дължината на разглеждания участък, бордюрите са разрушени, височината им на места е под асфалтовата настилка. Това предизвиква при валежи попадането на вода в асфалтовото покритие и разрушаването му, както и големи неудобства за пешеходците от заливането на тротоарите. Те са разрушени и с големи неравности от дългия им експлоатационен период и от използването им за паркиране на превозни средства по тях.  Липсва осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение. Маркировката е изтрита и местата за преминаване на пешеходци не са сигнализирани.

Ремонтът и обновяването на булевард “Руски” е по додговора с Европейската банка за възстановяване и развитие, с който ще се реконструират още  ”Коматевско шосе”, “6-ти септември”и ще се изгради изцяло нов “Северен”.

Според условията на договора  за 28 399 709 лева реконструкцията на четирите пътни артерии трябва да приключи за 1095 дни.

 

Новини по проекта:

11.07.2016: Започва реконструкцията на „Коматевско шосе“, бул. „Руски“ и „Шести септември

19.04.2013:„Коматевско шосе” и „Руски” с приоритет в списъка за реконструкции

9 votes, average: 4,33 out of 59 votes, average: 4,33 out of 59 votes, average: 4,33 out of 59 votes, average: 4,33 out of 59 votes, average: 4,33 out of 5 (9 гласувания, средно: 4,33 от 5)
За да гласувате трябва да сте логнат потребител.
Loading ... Loading ...

16 Коментари

  1. Не ми допада, по-добре е да бъдат премахнати 2-те редици чинари – да станат 2 трилентови платна и в средата нова модерна декоративна растителност(като на централната улица) :)

  2. Трябва да се премахнат по 5-6 дървета от едната редица на кръстовището с Гладстон и да се направят джобове за левите завои.Така хем ще се отпуши движението направо,хем левия завой ще е по лесен,хем ще се минем с минимална загуба на чинарите.

  3. Напълно съм съгласен с rta колите идващи по Руски от 6-ти септември и правещи ляв завой на Гладстон блокират цяло платно за тези който искат да минат направо

  4. Най-добрият вариант е да се изсекат тотално всички дървета и да се оформят три платна. В средата да се засеят нови чинари понеже старите след 5-6 години и без това ще са за сеч.
    Като минимум е добре да се направи джоб за ляв завой по Гладстон, както това стана пред Патологична бременност.

    • Против съм… да се сечат толкова стари дървета за да може наглите автомобилисти да замърсяват въздуха, а вместо това не се мисли за вело магистрали и алтернативен транспорт

  5. Никакво махане на дърветата – и без това зеленината ни под минимума според гъстотата на населеност и дишаме най-мръсния въздух в Европа, така че с дървета и велоалея в средата е отлична идея.
    Не може все да се угажда на шофьорите и мераците им за 5мин да пресекат града. приоритет е за зеленина и придвижване с колело. И 3 ленти, култура ако няма – все зле.
    2мин ще изчакат шофзорите, не е драма – в София къде-къде повече задръстване има, но не се секат, а напротив, се садят още и още.

  6. За, за левия завой , мое мнение е че западното платно можеше да се разшири с още една лента към тепето поне от кръстовището на шести септември до това с гладстон.Във въпростия участък няма дървета близко до платното. Ако ли не, поне да се направят джобове за паркиране от същата страна. И да се продължи алеята на кръстовището до лайпциг. Там не са нужни нито колела , камо ли сфетофари

  7. Абсолютно съм против махането на дърветата. Това, че старите ще са за сеч след 5-6 г е пълна глупост, чинарите живеят по над 100г. Пловдив има нужда от чист въздух, достатъчно дървета се изсякоха заради безразборното строителство, Стига толкова! И никакви три платна, искате да стане скоростна отсечка ли? Наоколо има училища, пресичат деца. То и без това там и сега карат като луди, какво остава ако се направят по три платна. Категорично против. Ремонт да, но да се запази сегашния облик на булеварда.

    • Моето мнениее че това е един от най-красивите булеварди в града с особенна атмосфера и ще е хубаво да си остане чара от отминали времена като бъде павиран и му се поставят стари лампи и пейки под кестените :)

  8. “Моето мнениее че това е един от най-красивите булеварди в града с особенна атмосфера и ще е хубаво да си остане чара от отминали времена като бъде павиран и му се поставят стари лампи и пейки под кестените”

    Уважавам мнението Ви, но съм твърдо против поради следните причини:

    1. В момента въздухът на Булевард Руски е силно замърсен от преминаващите авмотобили и не виждам кой нормален човек ще тръгне да се разхожда там и да диша газовете. Аз самият едвам издържам особено в участъка от Данаил Николаев до Централна Гара и не ми се мисли за хората, които живеят около булеварда.
    2. С цената на много нерви, счупени автомобили и инциденти е доказано, че няма кой да изгради качествено поддържа паважната настилка. В допълнение дори и качествено изградена такава, е предпоставка за по-голям шум и прахово замърсявана (както казах второто вече и без това е над всякакви норми).
    3. Чинарите са много стари и наистина е въпрос на време да се отсекат. Дано само това да се случи преди да стане някой сериозен инцидент по време на вятър, при който да пострадат хора.

    Като цяло смятам, че трябва да се мисли за разширяване на булеварда като обаче се запази някаква средна ивица, в която да се посадят нови дървета. Това само ще улесни трафика и ще спомогне да се изчисти въздуха. Тук не става дума за някаква война между шофьори и пешеходци/велосипедисти, а за трезва преценка за най-удачният вариант.

    • За паважа съм съгласна – трудоемко е поставянето и поддръжката е трудна. Но за чинарите съм твърдо против. Какво значи стари чинари, тези дървета живеят стотици години. санитарни резитби са достатъчни, за да се премахват изсъхнали клони, но да се отрежат тези дървета си е престъпление, особено пък за да се направи трилентово движение. Тогава на живеещите там трябва направо да им се раздават противогази. Единствено дървета са тези, които могат да пречистят въздуха, вие искате да сечете.

  9. Чудя се как е възможно изобщо да се иска изсичане на дърветата по бул. “Руски”, една от най-красивите улици на града! Къде са ви очите, уважаеми съграждани, къде ви е мисълта за красива среда и чист въздух? Не всичко пари и вещи на този свят. И Пловдив не е чак такъв голям град, че да не можете да минете отдругаде, като ви е толкова неудобно по “Руски”. Нито ще загубите кой знае колко, ако поизчакате малко. Или просто слизате отвреме-навреме от колите.

  10. Аз съм за ВАРИАНТ 1 от Техническия план а именно (Запазване на съществуващия габарит 2x(2×3.50) с
    подменяне на пътната конструкция).Моето мнение е че е най-добре от предложените 5 варианта да се избере 1-вият т.е. да се обнови пътната настилка,тротоари,бордюри и т.н. но да се запазят зелените площи.
    Ясно е че с разширяването на булеварда може би ще се облекчи движението до някаква степен,но все пак това си остава главен булевард а не “магистрала”.Около булеварда има училища и други подобни обекти.Има голям брой пешеходци,които пресичат и високите скорости ще създадат още по-голям проблем за тях,а и за нас като шофьори.
    А съм за развитие на пътната инфраструктура и за облекчаване на движението,но все пак булевардите не трябва да са само асфалт,а и да са “приятни” като минаваш по тях.
    Специално при този булевард зелените площи по средата според мен трябва да останат.

Изпрати коментар