Цар-Симеонова градина – реконструкция и обновяване на зелени площи, обслужваща социална и техническа инфраструктура, съществуващи водни площи и изграждане на обществен подземен паркинг


Новини по проекта:

………………………………………………………………………………………………………………………

Целта на този  проект  е повишаване  качеството на отдих в парка чрез зелена и достъпна градска среда, като условие за  устойчиво развитие съгласно европейските стандарти.

С реализацията на този проект зелените площи в парка  ще бъдат увеличени с площ над  3.0  дка, за сметка на преоразмерени бетонови настилки и конструкции в момента.

Актуализация от 09.05.2014 г.

Започна монтажа на детските съоръжения в парка.
Площадките изцяло променят своята визия. Тяхната реконструкция е съобразена с най-съвременните европейски изисквания за безопасност.  Кулата за игра е с височина 7,5 m. – без аналог в страната.
Ще бъде изграден и открит 80-местен амфитеатър и детска сцена.

 

20 votes, average: 4,65 out of 520 votes, average: 4,65 out of 520 votes, average: 4,65 out of 520 votes, average: 4,65 out of 520 votes, average: 4,65 out of 5 (20 гласувания, средно: 4,65 от 5)
За да гласувате трябва да сте логнат потребител.
Loading ... Loading ...

30 Коментари

  1. Паркинг не идва от парк. не бъркайте двете неща и забравете за подземния паркинг точно на това място. По-скоро използвайте вече построената нефункционираща сграда с гръмкото име мол марково ТЕПЕ. Не са ли достатъчни газовете от улиците, а като капак и под градината пак да е зона за коли. Понякога колата може да се остави на поне две пресечки от мястото, на което искате да се разходите като двукрако същество.

    • Здравейте скъпи съграждани,

      Стига вече с този НЕГАТИВИЗЪМ!
      За първи път от толкова години през мандата на предишния и сегашния кмет на Пловдив се прави нещо по инфраструктората на града ни.
      Къде щели да отиват газовете от подземния паркинг- където и сега, докато обикаляме около Градината, да търсим място за паркиране, което да е близо заради багажа на 2-те ми деца /количка, колело, тротинетка, 1-2 чанти с неща, необходими да си прекараме приятно 3-4 часа…../.
      Според мен проекта е супер, поздравявам АРХИТЕКТА.
      В белия свят е така, подземна инфраструктора- не отнема от полезното пространство на повърхността- вярно, по-скъпо е, но предимствата са повече.
      Нека сегашния и бъдещите кметове да помислят в тази посока, паркоместата ще са все повече недостатъчни…
      Нека да бъйдем достойна Европейска СТОЛИЦА НА КУЛТУРАТА…

  2. Езерото изглежда добре и визията действително е близка до старите снимки които съм виждала, от времето когато баща ми се е пързалял там с кънки през зимата.
    Тревожат ме две неща – ще се строи подземен паркинг под езерото със…170 места – чудя се, струва ли си разхода…..верно по-добре е от нищо.
    И второ – част от големите дървета, които сега растат около езерото не са визуализирани на проекта – това означава ли, че ще ги отрежат – това би било абсолютно недопустимо!

  3. Какво налага изграждане на скъпо съоръжение за паркиране в самият център на Пловдив? Направете голям паркинг до гарата например или другаде в периферията на централната част. От там са 10 мин. пеша до градината. Защо трябва колите да се вкарват в градината?

  4. Първо за езерото-площа му е сходна със сега съществуващото и със сигурност ще има проблем със замърсяването и почистването на водата в него.Със сигурнос този проблем е решен някъде и ние просто трябва да го видим това решение.
    Второ за паркинга под езерото-паркинги трябва да се правят усилено , но мисля, че точно това мястто е крайно неподходящо защото:
    - от старите пловдивски хроники се знае, че езерото преди е било естествен водоизточник т.е. водата е извирала и това ще направи проекта доста скъп за реализация.
    - отвеждането на изгорелите газове от него над повърхността на езерото ще е меко казано дискомфортно.
    - наблизо има две училища, чиито дворове могат много по-лесно да се преустроят в паркинги при това са с изход на много по-широка артерия.

  5. Планетариум, театър, кино, галерия с история на града в снимки или подземна градина с екзотични видове, са атракциите, които бих искал да видя под „Цар-Симеоновата градина“ и със сигурност ще носят повече доходи на общината от просто някакъв си паркинг. Друго предимство е и отваряне на нови работни места ако се реализира подобен проект. Благодаря.

  6. Паркирането в района е АД. Не разбирам какво толкова са против писалите преди мен. Какво като е под парк? На много места по света се прави именно така. По-добре под парка, от колкото вместо парка. Едновременно се запазва парка, придава му се още по-хубав вид и се създават паркоместа, които ще облекчат трафика в района на хора, търсещи къде да спрат. Всички, които се притесняват от газовете на колите да ги “светна”, че те ще намалеят, защото аз лично (а съм виждал и други хора) съм се въртял там няколко пъти по 10-15 минути докато намеря къде да спра. Дали ако просто вляза в паркинга и спра няма колата ми да изпусне доста по-малко газове? Та газовете от улиците наоколо защо мислите, че не са част от въздуха в парка? Не намирам лоша страна на така предложения проект. Дано стане реалност колкото се може по-скоро. Аз лично с голям кеф използвам паркинга под Четвъртък пазара, надявам се да имам възможност да използвам такъв и в Цар Симеоновата градина.

    • Много добро изказване. Напълно съм съгласен.И според мен няма лошо под езерото да има паркинг.Той ще бъде скрит,а отворите на повърхността ще бъде съобразено с заобикалящата среда.В резултат на това получаваме изцяло обновен парк,който всеки може да посети,а когато пристигне с личния си автомобил вместо да търси сумати време къде да паркира и така да изхвърли повече вредни газове в атмосферата,ще използва подземния паркинг.
      Винаги в големите градове са били проблем паркингите и паркоместата, все не достигат,особено в самия център на града.
      До този момент така планирания проект е добре премислен.
      Много ще се радвам да се изпълни ефективно и да започне да привлича много повече посетители като едно наистина красиво и уютно място :)

    • Toncho Milenov – Много добри изказвания,напълно съм съгласен .И според мен няма лошо под езерото да има паркинг и не разбирам причината за толкова негативни коментара.Той ще бъде скрит,а отворите на повърхността ще бъде съобразено с заобикалящата среда.В резултат на това получаваме изцяло обновен парк,който всеки може да посети,а когато пристигне с личния си автомобил вместо да търси сумати време къде да паркира и така да изхвърли повече вредни газове в атмосферата,ще използва подземния паркинг.
      Винаги в големите градове са били проблем паркингите и паркоместата, все не достигат,особено в самия център на града.
      До този момент така планирания проект е добре премислен.
      Много ще се радвам да се изпълни ефективно и да започне да привлича много повече посетители като едно наистина красиво и уютно място :)

  7. колкото и паркинга под Четвъртък пазара се ползва. Друг е въпроса, че ако се ползва трябва да се мисли за облекчаване на движението между Филип Македонски и Авксентий Велешки, ако се влиза от там, другите проблеми са вече споменати в горните коментари.

  8. Благодаря за добрите оценки на моя проект.
    Позволете ми да отговоря на някои въпроси и коментари.

    на Klamera – Автомобилният подход е от ул. Авкс. Велешки – западно от “Симфония” – единствения вариант, при който не се засяга нито едно дърво от парка.
    на Toncho Milenov – Това е идеята на проекта – автомобилът в покой не отделя вредности.
    на onec – споделям интересните идеи – само, че новите активности задълбочават проблема с автомобилен достъп и паркиране.
    на k.dndreev – проектът предвижда пречистване на водата в езерото с филтрация подобно на басейните.
    на Aneta Krushevska – Автомобилите в центъра са факт, не можем да си затворим очите. Вижте прилежащите улици – откакто сложиха колчета на Авкс. Велешки вече спират на платното.
    на Joana Levieva-Sawyer – Всички дървета около езерото се пазят – изкопите се извършват на 8-10 м от тях. За визуализацията сте права – не са показани на 3D модела, вече има нови рендери по-точни и достоверни.
    на D. Georgieva – Идеята за паркинга не е революционна, има много реализации по света на автомобили под паркове. А на мястото на МОЛ Марково тепе ставаше чудесен паркинг разбира се.

  9. Всичко много хубаво. Според мен там паркинга е лоша, мръсна идея. Господин к.андреев спомена точно това което исках да кажа. Има нужда от облекчаване на трафика около центъра разбира се. Пловдивския център е малък, лесен за обикаляне с колело, приятен за разхождане пеша. Толкова ли ги мързи хората, че трябва да паркират вътре в самата градина, за да се разходят… Надявам се пловдивчани да започнат да използват колелета за превоз из центъра, бензина и без това е супер скъп.

    • И как се облекчава трафика освен чрез паркинги и синя зона? Да забраним на хората да карат кола или да се стреля по всеки, дръзнал да влезе с кола в центъра? Мислете малко. Повечето имаме нужда от кола, а не я ползваме от лиготия. Така че облекчението може да дойде като спестим излишно обикаляне в търсене на паркомясто, като се спестят задръствания, при които се изпускат газове и т.н.

  10. Относно темата за колелата… Надявам се в близко бъдеще да се приеме като приоритет изграждането на ефективни велоалеи с помощта на които наистина може да се стига безопасно с колело до всяка точка на Пловдив. Моля да го имате предвид и при реконструкцията на градината.

    Би било чудесно да се поучите и от примера на Бургас за “колело на заем”, което може да вземеш от паркинг в кв. Смирненски и да стигнеш по ВЕЛОАЛЕЯ до градската градина, където да оставиш в друг паркинг….така се облекчава движението по пътищата с АЛТЕРНАТИВЕН транспорт!

    Относно паркинга..и аз мисля, че не е лоша идея.

  11. Години наред езерото не се пълнеше с вода заради течове в “Симфония” ….представям си ако отдолу има паркинг. По света може и да реализират подобни проекти но на каква цена ???? Нека хората от който зависи да вземат по-бързо решение защото е срамно и грозно години наред в центъра на Пловдив, лятото при температура 40 градуса да напича този бетон от празното езеро.
    А малко извън темата толкова ли няма пари да се реконструира Фонтана в началото на градината който е емблема на Първото българско земеделско-промишлено изложение от 1892 г.

  12. Паркингът не е лоша идея, дори напротив, но едва ли ще се изпълни качествено, вредвид вече колко пъти езерото протича в незаконното подземие на “Симфония”, колко пари се наливаха за изолаци и пак тече, а какво остава ако отдолу е паркинг.

    • Проектът изглежда страхотно! Дано да бъде изпълнен в най-скоро време със или без паркинг!

  13. Всичко е страхотно, въпроса е дали е належащо и спешно за града ни. Според мен не е належащо, нека спрем да се правим на по католици от папата, има места (да не говорим за трагедията- стар град) където тези пари биха били много по належащи. Спирам до тук че взимам да се ядосвам.

    • Донякъде сте прав, но трябва да имате нещо предвид. В зависимост от това какъв е проекта и какъв е източника на финансиране се определя и конкретния обект. В случая има мярка по ОП Регионално развитие за 5 мил. Ако не се кандидатства с допустим проект, в случая парк, не се получава финансиране. Може някъде другаде да има много по-належащ проблем, но финансирането е точно за парк и за нищо друго. Не за улица, канализация, Стар град и т.н. Такава е логиката. Мисля, че за Стария град, както предходната, така и тази година се полагат много усилия. В ход е пренаревдането на калдаръма, пристигнаха и новите осветителни тела. Озеленяването през миналата година беше на много добро ниво, и тази ще е така. На 16-ти май най-после ще се приеме и наредба да поддържане на къщите, били те частни или публични и т.н.

      • Този начин на финансиране, разбира е е удачен. Средствата за реконструкцията на Царсимеонова градина, обаче значително надхвърлят 5 млн.. Останалите 3 млн ще си ги изплащат гражданите. Тази информация не е за пренедбрегване. Затова, би следвало да има обществено обсъждане. Каквото нямаше.
        - каква е гаранцията, че паркинга ще бъде безплатен? Близките платени паркинги са празни
        - защо такова решение изпреварва Интегрирания План за устоучиво Развитие, в който се определят всички тези проблеми с трафика, паркирането и т.н..
        - автоматично всички газове са вкарани вътре в градината. Отворите за ествствена вентилация са посредата на водната площ. А и вентилационните шафти също.
        Това значително би нарушило баланса в градината.
        А що се отнася до растителноста – има положително становище, че по време на сътроителството тя няма да бъде засегната. Да, така е. Но след строителството подпочвеното ниво се предвижда да спадне драстично. Всички специалисти споделят това притеснение. Това се е случило вече при изграждането на гредния канал. Следващата година дърветата започват да правят суховършия и постепенно изсъхват. Отностно тази намеса липсва експертно становище по темата.

        Нека се замислим защо тази градина е защитена и е паметник на градинско-парковото изкуство. За да бъде опазена в автентичният и вид. За да се предотвратят намеси от какъвто и да е характер.
        И ако тази програма по която се кандидатства е за Паркове – подземен паркинг не е ните озеленяване, нито паркоустроиство или благоустроиство.
        Има други готови проекти, които само чакат за финансиране.

  14. Преди няколко месеца имаше обсъждане в “Марица” по този проект. Общо взето мнението беше, че не бива да се прави паркинг под езерото. Моля ви, вслушайте се в препоръките на хората. Аз също подкрепям по-горе коментиралите, и по-специално изказаното, че автоматично всички газове ще бъдат вкарани вътре в градината – пo-подробно обяснено от Raicheva.

  15. Искам да попитам, има ли в проекта велоалея (и по-специално изток-запад), защото се споменава думата “велосипеди” веднъж и то в раздел “ДЕТСКИ ПЛОЩАДКИ” ?

  16. Забелязвам, че това е най-обсъждания проект. Твърдо съм против подземния паркинг. Три са основните причини: 1. качеството на въздуха съвсем ще се влоши; 2. втората, но не и по важност причина е, че повече от сигурно е, че под езерото ще се появят разкопки. Опасявам се, че ще се копае с години и ще трябва вече готовите и одобрени проекти да се преработват, което ще утежни бюджета. 3. И накрая не разбирам как се намират общински пари за реконтструкция на пеещите фонтани, а в същото време общината няма пари да отремонтира Младежкия дом и по-точно частта, която се използва от НАШИТЕ ДЕЦА /не от местния парламент/. От няколко години чакаме нещо да се случи там, но уви. Половината сграда – отремонтирана, другата половина ще се събори……Задавам реторични въпроси. Съжалявам само, че тук си чешем езиците и в крайна сметка ще се случи това, което са решили шепата хора на върха.

  17. Намирам проекта за чудесен и се надявам да бъде реализиран бързо. Относно детските площадки не става ясно дали сте предвидили нови люлки, а смятам че има нужда от такива, които за тип гащички за най-малките деца. Има само една такава люлка на площадката между градската градина и общината и всеки ден чакат на опашка по много деца за нея. Родителите я използват както за малки деца, така и за по-големите, защото е по-безопасна и могат да ги оставят сами на нея. Получава се така, че е обикновената люлка е почти постоянно празна, а за другата чакат по няколко деца.

  18. Проектът като цяло е добър, но все пак имам някои коментари:
    1.Не мисля, че проблемите с паркирането в центъра следва да се решаван с паркинг под парка. Подобно решение следва да се потърси в близост до парка.Мотивите за това са замърсяването на въздуха от газовете в парка – място за отдих и вероятността от понизяване на подземните води и влиянието им върху растителността в парка. Дори и да има минимален риск следва да се избегне. Хората са в парка заради растителността, а не паркинга.
    2.Мисля, че трябва да има вело-алеи, ако в момента не са предвидени.
    3.Преди 40-50г в езерото можеше да се плува с лодка под наем, което беше чудесно забавление за семействата, а имаше и детски люлки във водата. Добре е да се предвидят този вид водни забавления в езерото, които ще са особено атрактивни в жегите, за тези, които са в града.
    3.Сп

  19. Доколкото си спомням, под библиотека “Иван Вазов” и под бившия Младежки дом имаше подземни гаражи, които не се ползват. Ако следваме елементарната логика, тяхната реконструкция би могла да предостави паркоместа.
    Според мен замисълът е друг. За да се строи паркинг в градината, прябва да се промени предназначението на земята. Ако това се направи, паркът се превръща в зона за застрояване. След това “инвеститорът” се учудва от високите подпочвени води и се отказва от паркинга, а вместо това построява висок мол с надземен паркинг. Реалистично, нали?
    Мисля, че градината трябва да се реконструира, но в никакъв случай не трябва да се превръща в паркинг!

  20. При положение, че този паркинг почти няма обществена подкрепа, не може ли иначе добрия проект да се преработи? (реторичен въпрос) В крайна сметка, дори и от това представяне, човек остава с впечатлението, че реално целия проект се върти около него. И без това целия център вече е паркинг (синя зона). Не разбирам защо някой държи толкова да взима заем, за да го строи точно там (особено в качеството си на данъкоплатец).

  21. Ммм, чудно :)
    Езерото много прилича на градския басейн на Търговище.
    Не, не се надсмивам, басейна на Търговище е много хубав. Само, че не мисля, че мястото му е в центъра на Пловдив, при това в парк. Още по-малко пък с паркинг под него.
    М/у другото – може ли да публикувате и снимка на езерото в оригиналния му вид от 1936 г., моля.

  22. Мисли ли се за асфалтиране на ул. “Авксентий Велешки” ?

Изпрати коментар